Bayramda şehirde kalacağımız kesinleştikten sonra en azından bir günlük motorla program yapma isteğimize eşlerimiz de gayet pozitif yaklaşınca bayramın ikinci günü ve aynı zamanda doğumgünüm olan 21 ocak günü için programımızı yaptık, (Cem (pencereci) DL 1000'i ile ben (taner) F 650'im ile katılacaktık bu programa), rotada iki alternatif vardı ve bakalım gün bizi hangi rotaya götürecekti

Sabah Beylikdüzü’nde 7.30 da buluştuk ve kahvaltımızı yaptık.

Daha sonra motorlarımızı kapalı garajlardan aldık ve İncirli’deki benzincide buluştuk tekrar, bu arada Cem’in meşhur yan çantaları da ilk deneme sürüşünde ve ardından hızla Eskihisar’dan feribota:

Feribotta dışarda yerimizi alıyoruz :

Martılardan birkaç foto rica ediyoruz

Rotamız doğrultusunda Karamürsel’den İznik Gölü’ne doğru yola çıkıyoruz, her zaman durduğumuz tepede resim molası, arkada Körfez:

Sonra kenarda su birikintisi gördüğümüz ilk araziye dalıyoruz, ben keşif yapıyorum

Cem çamur zemin çok kaygan olduğu için içine dalmıyor suyun (çamurun) ama tur atıyor bölgede

Daha sonra bundan 1-2 ay önce girdiğimiz derenin bulunduğu yere geliyoruz ve su seviyesini tespit etmek için çalışmalara başlıyoruz, ben dalıyorum, traktörünü temizleyen amcanın bakışlara dikkat

Yola düşüyoruz tekrar, köylerde bayramlaşmaya hazırlanan insanlar, sokaklar daha bir dolu, çocuklar şen, biz de yavaşça geçiyoruz etrafı gözlemleyerek ama foto çekmeyi de unutuyoruz.İznik Gölüne doğru inerken Cem ve DL 1000’i

Bu arada İznik Gölü’nü güneyden dolaşırsak düşündüğümüz Gemlik-Armutlu-Çınarcık-Yalova etabı tehlikeye gireceğinden kısaca kuzeyden dolaşıp Orhangazi’ye geliyoruz. Ana yola çıkınca süratlenip Gemlik’e ulaşıyoruz ve tepedeki Umurbey köyüne tırmanıyoruz. Buraya bayram dolayısı ile gelmiş olan (aramızdaki tek motorsuz silahşör ama aynızamanda İkiteker üyesi olan) Tarkan’a (Kibartako) ulaşıyoruz ve Celal Bayar’ın evinin önünde bir üç silahşör voltranı oluşturuyoruz diğer silahşör arkadaşlarımıza selam göndererek

Umurbey çok şirin bir köy, Gemlik’in tepesinde, zeytinciliği ile ünlü ama bir ünlü tarafı da Celal Bayar’ın burda yaşamış olması. Evi kapalı olduğu için dolaşamadık ama müzesine girdik, flaşsız birkaç resim çektik tabii:

Bu gördüğünüz yapı da Celal Bayar’ın kabri ve yanda kabrin yanından birGemlik körfezi görüntüsü:

Daha sonra Tarkan’ların akrabalarının alt kattaki zeytin saklama kısmına geliyoruz, gördüğünüz taşların altında tuzlu suda bekleyen zeytinler var, yukardan gözükmüyorlar maalesef, Tarkan da bunca sene sonra evin alt katında neler olduğunu öğreniyor

Aynı yerde bir anı fotoğrafı, soldan sağa, Cem (pencereci), ben (taner), Ali amca, Tarkan (Kibartako), Tarkanı’ın oğlu Berkan ve eşi Ebru:

Umurbey’in tepesinde Aytepe denen yere geliyoruz, aynı noktadan bir tarafta İznik Gölü, bir tarafta Gemlik Körfezi:

Tekrar yola koyuluyoruz, hava arada kapalı ama hiç yağış yok, Gemlik’den Armutlu yönünden körfezi dolaşıyoruz, motorları değiştiğimiz esnada denizin görüntüsü ve motorlarımız:

Sağda Samanlı dağları, solda deniz harika virajlar var. Armutlu’ya kadar nefis bir yol katediyoruz. Armutlu’dan sonra Esenköy ve Çınarcık’a kadar biraz daha dar yol ve virajlar var, Samanlı dağları geçilirken denizden uzaklaşıyoruz:

Yorucu ama keyifli yolla Çınarcık’a geldiğimizde saat 16.30 ve açlıktan midemiz içeri göçmüş durumda. Sahilde bir balık restaurantı bulup motorları koyuyoruz öne, restauranttan görüntü şu şekilde:

Masamız da şöyle

Çok abartmıyoruz ki Yalova’da 17.30 daki Yenikapı hızlı feribotunu bekletmeyelim. Son dakika golüyle yetişiyoruz ve ordan gezimizi sonlandırıyoruz.

Akşam eşim ve kızımın benim için dışarda organize ettiği doğumgünü yemeğine de gidince tatlı yorgunluk gözlerden iyice anlaşılır hale geliyor.

Bu güzel günü geçirmemizi anlayışla karşılayan sevgili eşim Gülçin’e ve Cem’in sevgili eşi Serpil’e teşekkür yazısı ile bu maceramız da sona ermiş oluyor...

Not: Yalova-gemlik arasındaki alternatif yaklaşık 90 kmlik yalova-çınarcık-esenköy-armutlu-gemlik yolunu Bursa'ya gidecekler için şiddetle öneriyoruz. Günün rotasını daha sonra haritadan ekleyeceğim...